PHANTOM
魅影
Past the point of no return -
越過了不歸點
no backward glances:
就不要再回頭看
The games we've played till now are at an end ...
我們的遊戲終於到了該結束的時候
Past all thought of "if" or "when" -
不要再去想"如果那個時候.."
no use resisting:
抵抗是沒有用的
abandon thought, and let the dream descend ...
放棄所有的想法 就讓夢境降臨吧
What raging fire shall flood the soul?
什麼樣狂暴的火焰應該灌注你的靈魂
What rich desire unlocks its door?
怎樣豐沛的慾望應該打開它的門扉
What sweet seduction lies before us ...?
在我們眼前的 是怎樣甜蜜的誘惑

Past the point of no return,
越過不歸點
the final threshold -
這最後一道門檻
what warm, unspoken secrets will we learn?
我們會知曉怎樣溫暖卻又說不出口的祕密呢?
Beyond the point of no return ...
在越過了不歸點之後..

CHRISTINE
克莉斯汀
You have brought me to that moment
你已經帶我來到了這一刻
where words run dry,
我已經無話可說
to that moment where speech disappears into silence,
在這一刻所有的言語都消失在沈默中
silence ...
在沈默中

I have come here,
我來到了這裡
hardly knowing the reason why ...
幾乎不知道是為了什麼
In my mind, I've already
在我心裡 我已經
imagined our bodies entwining, defenceless and silent -
想像過我們的身子彼此纏繞 沒有抗拒 只有安靜
and now I am here with you:
現在我和你一起在這裡
no second thoughts, I've decided,
沒有別的想法 我已經決定了
decided ..
已經決定了

Past the point of no return -
越過了不歸點
no going back now:
再也回不去了
our passion-play has now, at last, begun ...
我們的熱情劇碼 在此刻 終於展開了
Past all thought of right or wrong -
不要去想是對或錯
one final question:
最後的一個問題是:
how long should we two wait, before we're one ...?
我們還要等多久 才能合而為一?
When will the blood begin to race,
我們的血什麼時候才會開始沸騰?
the sleeping bud burst into bloom?
沈睡的蓓蕾什麼時候時才會綻放?
When will the flames, at last, consume us ...?
我們的火焰什麼時候才會把我們燒盡?

BOTH
一起唱
Past the point of no return,
越過了不歸點
the final threshold -
這最後一道門檻
the bridge is crossed, so stand and watch it burn ...
既然越過了那座橋 就靜靜的看它燒毀吧
We've passed the point of no return ...
我們已經越過了不歸點

PHANTOM
魅影
Say you'll share with me one
說你會和我分享
love, one lifetime ...
一種愛 一種一生一世的愛
Lead me, save me from my solitude ...
帶領我 把我從寂寞中拯救出來
Say you want me with you, here beside you ...
說你想要我跟你在一起 就在你的身邊
Anywhere you go let me go too -
你去哪裡都讓我跟你在一起
Christine, that's all I ask of ...
克莉斯汀 這是我對你唯一的...

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Jen's Cottage 的頭像
    Jen's Cottage

    Jen's Cottage

    Jen's Cottage 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()